Västra Götaland

Rotary Yrkesmentorer i Västra Götaland genomförde under 2013-2015 ett mentorsprogram för nyanlända flyktingar och deras anhöriga.

Projektet ägs av den ideella föreningen ”Yrkesmentorer inom Rotary” med ett antal Rotaryklubbar inom Västra Götaland som medlemmar. Projektet genomförs i samarbete med Länsstyrelsen i Västra Götalands län, Västra Götalandsregionen och Arbetsförmedlingen.

Genom att använda Rotarys yrkesnätverk i integrationsarbetet för nyanlända, ges utländska akademiker och yrkesutbildade en snabbare väg till svensk arbetsmarknad.

Vi har för närvarande inget pågående regionalt projekt, men vi jobbar på att få igång och stötta lokala/kommunala projekt.

Västra Götalands projektet är avslutat och det finns inte längre möjlighet att anmäla sig som Adept eller Mentor.